Pozycjonowanie stron internetowych. Co możemy zyskać?

Pozycjonowanie stron to zabieg konieczny z punktu każdego liczącego się przedsiębiorcy, który chce zaistnieć w sieci ze swoimi usługami czy towarami. To niełatwy proces, który z latami ewoluował, a do osiągnięcia widocznych efektów potrzebne są szerokie i niebanalne umiejętności.

Co to w ogóle jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie stron to nic innego jak szeroki wachlarz działań, które docelowo mają doprowadzić naszą stronę www do wysokich pozycji w wyszukiwarkach. Mówimy o wyszukiwarkach, jednak nie będzie żadną tajemnicą, jeśli napiszemy, że chodzi głównie o wyszukiwarkę amerykańskiego potentata Google. Działania związane z pozycjonowaniem dzielimy zarówno na działania onsite – na samej stronie www, jak i działania offsite – czyli te, które realizujemy poza naszą witryną. Czym się różnią i co tak naprawdę wpływa ostatecznie na nasze pozycje w wynikach wyszukiwania czyli tzw. SERP-ach? Więcej szczegółów z pewnością poznacie po kontakcie ze specjalistami np. z firmy Pozycjonowanie stron Żyrardów. Niemniej postaramy się pokrótce wyjaśnić jaka jest różnica między nimi i o co tak naprawdę chodzi w tych działaniach.

Działania onsite:

  • optymalizacja obrazków;
  • optymalizacja prędkości wczytywania strony;
  • optymalizacja pod kątem wyświetlania na urządzeniach mobilnych;
  • optymalizacja nawigacji (jak najmniej kliknięć ma doprowadzić użytkownika do celu);
  • optymalizacja treści (nasycenie słów kluczowych, nagłówki, podtytuły itd.).

W kwestiach technicznych wszystkie ze wskazanych działań są niezbędne, aby pozycjonowanie naszej strony było możliwe do zrealizowania i przyniosły oczekiwany efekt. W ostatnim czasie na ważności zyskały jeszcze bardziej wersja mobilna strony i prędkość jej wczytywania. To te cechy wpływają na tzw. „wrażenie użytkownika” i mają z czasem mieć jeszcze większe znaczenie w kontekście oceny naszej strony przez Google.

REKLAMA

Działania offsite:

  • pozyskiwanie linków zewnętrznych poprzez publikację artykułów sponsorowanych w uznanych źródłach
  • dodawanie strony do dobrej jakości katalogów
  • pozyskiwanie linków do naszej strony u blogerów
  • pozyskiwanie linków z komentarzy i wpisów na forach internetowych

Działania offsite ewoluowały w ciągu lat. Kiedyś Internet roił się od śmieciowych stron zapleczowych, które składały się z krótkich i słabej jakości treści oraz setek linków. To działało aż do 2016 roku, kiedy google wprowadziło aktualizację algorytmów o wdzięcznej nazwie „Pingwin”. Pingwin zaczął wykrywać słabej jakości linki i promować dobrej jakości treści oparte o naturalne linkowanie. Od tego czasu kwitnie rynek artykułów sponsorowanych na całym świecie. Dlatego też obecnie, pozycjonowanie stron to bardzo złożony proces, który wymaga wielu umiejętności. Na szczęście na rynku są agencje, które posiadają w swoich zasobach także copywriterów, którzy zapewnią wysokiej jakości treści na stronę www, jak i w celu publikacji artykułów sponsorowanych.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments