Obwodnica śródmiejska w Lublinie jest kluczowym elementem infrastruktury komunikacyjnej tego miasta, stanowiąc jedną z trzech obwodnic, które są zlokalizowane koncentrycznie wokół jego głównych obszarów. Oferuje nie tylko dwujezdniową trasę, co znacznie podnosi komfort podróży, ale również znacznie poprawia płynność ruchu.
Oddana do użytku w 2017 roku, obwodnica miała na celu zmniejszenie natężenia ruchu samochodowego na wąskich ulicach, które często borykają się z problemem przeciążenia komunikacyjnego. Dzięki swojej długości ponad 8 kilometrów, trasa ta usprawnia transport zarówno mieszkańców, jak i gości odwiedzających Lublin.
Plan i przebieg
Koncepcja budowy obwodnicy śródmiejskiej pojawiła się w latach 2006–2010. W 2012 roku zrealizowano projekt, który obejmował m.in. zwiększenie znaczenia komunikacji miejskiej, zamknięcie części ulic dla ruchu samochodowego oraz zwężenie al. Solidarności. Uzyskano założenie, że nowa obwodnica będzie łączyć rondo Dmowskiego z innymi ulicami, takimi jak: al. Tysiąclecia, ul. J. Poniatowskiego, ul. J. Sowińskiego, ul. Głęboką, ul. Stadionową, ul. Lubelskiego Lipca ’80 oraz al. Unii Lubelskiej.
Nowa trasa obwodnicy przechodzi przez kluczowe dzielnice takie jak: Śródmieście, Stare Miasto, Wieniawa oraz Za Cukrownią. Te zmiany mają na celu udoskonalenie ruchu oraz komfortu podróżowania mieszkańców.
W maju 2017 roku zakończono budowę ostatniego elementu całej obwodnicy, którym jest Most 700-lecia Lublina, co zostało przyjęte z dużym entuzjazmem przez lokalną społeczność.
Przypisy
- Sebastian Białach: Most 700-lecia oficjalnie otwarty. [dostęp 16.08.2019 r.]
Pozostałe obiekty w kategorii "Drogi i trasy":
Ekspresowa Obwodnica Lublina | Trasa W-Z (Lublin) | Trasa Zielona w Lublinie | Obwodnica miejska LublinaOceń: Obwodnica śródmiejska Lublina